Monrós demana una zona de càrrega i descàrrega al c.Príncep de Bergara i evitar l’estacionament de vehicles a sobre de les voreres.

El portaveu de Junts per l’Hospitalet ha presentat una bateria de precs-preguntes per millorar la convivència entre vehicles i vianants al carrer del Príncep de Bergara, recentment transformat en carrer de prioritat invertida.

El carrer del Príncep de Bergara d’avui poc té a veure amb el carrer de fa uns mesos. Ara, tot just han finalitzat les obres de reforma del carrer (donat compliment a una moció presentada pel grup de Junts per l’Hospitalet) els veïns i veïnes poden gaudir d’un carrer de prioritat invertida, amb calçada i voreres al mateix nivell i limitació de velocitat a 20 km/h que ha millorat la seva accessibilitat i s’ha fet més amable per als vianants.

En paraules del portaveu de Junts per l’Hospitalet, Jordi Monrós, “aquesta era una reforma molt necessària donat que fins ara el carrer disposava d’unes voreres molt estretes que dificultaven el pas dels vianants i, a més, l’estretor del mateix dificultava enormement el pas dels camions i era un perill donat que en algun cas havia, fins i tot, produït que explotés algun pneumàtic”.

Dit això, “i després de parlar amb els comerciants i el veïnat del carrer, ens adonem que encara resten pendents unes quantes millores”.

El primer que Monrós ha volgut deixar clar és que “no parlem d’eliminar el pas dels cotxes d’aquest carrer, parlem d’equilibrar la seva existència amb el fet de garantir la mobilitat del veïnat”.

Una de les millores que, segons el portaveu de Junts per l’Hospitalet, cal fer és “emfatitzar la senyalització del carrer i fer encara més evident que és un carrer de prioritat invertida on no es poden superar els 20 km/h”. Aquesta demanda respon al fet que “hem observat, i els veïns també m’ho han fet saber, que hi ha molts cotxes que circulen massa ràpid per aquest carril amb el perill que això suposa”.

Per un altra banda, Monrós també creu que és necessari “estudiar la forma més adient d’habilitar un espai de càrrega i descàrrega”. “És obvi”, ha continuat Monrós, “que els comerços d’aquest carrer, i el mercat, necessiten que molts camions i furgonetes hi accedeixin per poder fer arribar la mercaderia a les corresponents botigues però també és cert que el fet que no existeixi cap espai habilitat a tal efecte, ni cap horari, fa que la norma sigui trobar-se diferents vehicles aturats o estacionats a les voreres al llarg del carrer fet que entra en contradicció amb els objectius que es perseguien a l’hora de fer la reforma del carrer”.

És per això que Monrós demana a l’Ajuntament “que de manera consensuada amb veïns i comerciants, s’estudiï quina és la millor opció per equilibrar la necessitat dels comerciants de poder tenir una zona de càrrega i descàrrega i la necessitat del veïnat de poder passejar pel carrer sense tenir, contínuament, vehicles estacionats”.

Una de les opcions que proposa el portaveu de Junts per l’Hospitalet és “col·locar elements decoratius, com jardineres, per evitar que els vehicles pugin a la vorera i, a més, introduir un element estètic al carrer tot seguint la línia de carrers propers com el carrer de Roselles”.

Monrós també ha volgut destacar que “cal fer quelcom per evitar que es cotxes, a l’arribar al carrer Major o al carrer de Josep Prats, s’obrin per encarar el gir i envaeixin la vorera ara que no hi ha esglaó”.

Per tot això, també ha demanat que, durant un temps concret, “es faci un seguiment, per part de la Guàrdia Urbana, del compliment de la normativa d’aquest carrer. L’objectiu no és tant sancionar si no informar a la ciutadania de la nova normativa del carrer”.

Monrós ha informat que ha presentat “bateria de precs i preguntes a l’equip de govern perquè tinguin en consideració totes aquestes necessitats i busquin una solució”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s